سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 RSS  | خانه | ارتباط با من | درباره من | پارسی بلاگ|مجموع بازدیدها: 54164 | بازدیدهای امروز: 33| بازدیدهای دیروز: 2
 

سوال :

از منظر قرآن وروایات اسلامی چرا سختی ها وشداید در زندگی بشر وجود دارد ؟

جواب:

گزینه3) چون سختیها سبب تکمیل و تهذیب نفس می شوند

منبع :

 کتاب بیست گفتار شهید مطهری صفحه 193 و 194و 204

این گونه سختیها و فشارها وسیله‏ای است برای‏ تکمیل و تهذیب بیشتر نفس و خالص شدن گوهر وجود انسان ، همان طوری که‏ در مقابل ، یکی از چیزهایی که روحیه را ضعیف و ناتوان و اخلاق را فاسد می‏نماید تنعم و ناز پروردگی است . در میان عوامل فساد اخلاق و تضعیف‏ روحیه ، در میان عواملی که منجر به بدبختی و ناتوانی در زندگی می‏گردد ، هیچ چیز به اندازه تنعم و ناز پروردگی مؤثر نیست .

 ناز پرورده تنعم نبرد راه به دوست 

عاشقی شیوه رندان بلاکش باشد

 سختیها و شداید و مشکلات ، روح را ورزش می‏دهد ، نیرومند می‏سازد ، فلز وجود انسان را خالص و محکم می‏کند . رشد و نمو و بارور شدن وجود آدمی جز در صحنه گرفتاریها و مقابله با شداید و مواجهه با مشکلات حاصل نمی‏شود ، زیرا تا تعین درهم نریزد و خرد نشود ، تکامل حاصل نمی‏شود . به قول مولوی‏ گندم زیر خاک می‏رود ، در زندان خاک گرفتار می‏شود ، در همان زندان است‏ که شکافته می‏شود و تعین خود را از دست می‏دهد و قدم به مرحله کامل‏تر می‏گذارد ، اول ریشه‏های نازکی بیرون می‏دهد ، طولی نمی‏کشد که به صورت بوته‏

گندم ، به صورت ساقه و خوشه و دانه‏های زیادتری ظاهر می‏شود . آن زیر خاک‏ قرار گرفتن مقدمه تکامل اوست . باز همین گندم در زیر سنگ آسیا نرم و آرد می‏شود و بعد نان‏ می‏گردد و نان بار دیگر در زیر دندان آسیا می‏شود و جذب بدن می‏گردد تا بالاخره به عالی‏ترین مراحل کمال ممکن خود می‏رسد و به صورت عقل و فهم تجلی‏ می‏کند .......یکی از اموری که سبب تکمیل و تهذیب نفس و تصفیه اخلاق و تهییج قوا و نیروهای نهفته وجود انسان می‏شود و در حکم نیروی محرک دستگاه وجود انسان است شداید و سختیها و مصیبتهاست .

۸ صبح تا ۸ شب

از طریق SMS :

به شماره 3000077 ( توجه داشته باشید فقط شماره گزینه را وارد متن پیامک نمایید « مثلا » 3

از طریق تلفن ثابت :

02122223332 ( نام و نام خانوادگی / نام شهرستان / گزینه صحیح )

از طریق ایمیل:

info@tvr.ir

 (نام و نام خانوادگی/ شماره تماس/ شهر / کشور/و فقط شماره گزینه صحیح )




نویسنده: فرزند کویر(پنج شنبه 86/6/29 :: ساعت 7:10 عصر)

لیست کل یادداشت های این وبلاگ